Metakids cupcake party

Nog steeds ben ik aan het nagenieten van een heerlijk week-end Cambridge met mijn oudste zoon. Wat en luxe om een veel oudere zus op zo’n mooie plek te hebben!
Ook fijn om drie dagen exclusieve tijd en aandacht te kunnen besteden aan een kind.
Wat had hij het verdiend! Dit uitje samen met mama was nog steeds als troost voor drie weken ziek zijn en opname in het VU-mc vorige zomervakantie.

Aaron heeft net als zijn jongere broertje en oudere zus, een stofwisselingsziekte. Een onschuldige oorontsteking kan voor hen al levensgevaarlijk zijn. Wij hebben dan ook een levenslang abonnement op het VU-mc.

Een dag per week, maar vaak veel meer, zet ik me in voor Stichting Metakids. Metakids werft fondsen om stofwisselingsziekten onder de aandacht te brengen en meer onderzoek mogelijk te maken. In Nederland worden ongeveer 800 kinderen per jaar geboren met een stofwisselingsziekte. De meeste kinderen overlijden voordat ze 18 zijn omdat er geen behandeling is.
Commercieel zijn deze kinderen niet interessant voor de farmaceutische industrie. Hun levensverwachting is over het algemeen laag, waardoor er aan deze groep kinderen niets te verdienen valt.

In Engeland kreeg ik afgelopen week-end het lumineuze plan voor de Metakids cupcake parties, die door heel Nederland moeten gaan plaatsvinden.
Al een tijdje was ik aan het nadenken hoe we op een positieve en vrolijke manier meer mensen kunnen aanzetten actie te ondernemen voor Metakids.
Moeders en kinderen die cupcakes gaan bakken en versieren voor Metakids!

Net als bij een Tupperware party nodigt de gastvrouw 8 tot 12 vriendinnen uit.
Iedereen gaat van tevoren zelf aan de slag om een tray van 12 kakelverse cupcakes te fabriceren. Deze neem je samen met het recept mee naar de party, waar een vrolijk gedecoreerde tafel klaarstaat om ze op te etaleren.

Als iedereen er is wordt er onder het genot van koffie of thee geluisterd naar de Metakidsboodschap van de gastvrouw eventueel ondersteund door een Metakids filmportret op dvd.
Daarna begint de sponsor-ruil-handel:
Iedere cupcakebakker schekt haar tray aan Metakids, maar er worden tegen betaling cupcakes en recepten met elkaar geruild.
Je kan bijvoorbeeld een maximum bedrag van €0,50 per cupcake met elkaar afspreken. Zo ben je voor deze super leuke avond nooit meer dan €6,00 kwijt. Bovendien ga je naar huis met 12 nieuwe cupcakes met recepten en heb je een kind met een stofwisselingsziekte geholpen.

Als iedere cupcake een keer wordt verkocht levert een Metakids cupcake party voor Metakids tussen de €48 en €72,- op. Dat is een heel mooi bedrag! En onze missie wordt doorgegeven want alle deelnemers gaan zelf natuurlijk ook zo’n party organiseren voor Metakids met weer andere vriendinnen.

http://www.metakids.nl

Volgende bericht
Een reactie plaatsen

5 reacties

  1. Marleen

     /  oktober 15, 2010

    Laten we de eerste met de hondenroedel organiseren…dan heb je ook gelijk foto’s voor bij je idee.
    Dan kan ik de volgende doen met mijn vriendinnenclub en zo verder de wereld in..

    Groeten.
    Marleen

    Beantwoorden
  2. Marleen

     /  oktober 15, 2010

    ….wie o wie sponsort er eetbare schildjes met metakids logo voor op de cupcakes? Dan kan iedere gastvrouw in ieder geval Metakids cupcakes presenteren!

    Marleen

    Beantwoorden
  3. hallo
    ik ben van de party hoor !! misschien is het wel leuk om er een thema aan te geven bijvoorbeeld h
    halloween ….kan je lekker creatief wezen ….

    Beantwoorden
    • Leuk idee!! Thema wordt halloween. Lekker veel oranje en dat past bij Metakids. De locatie wordt voor 6-11 bij mij thuis.
      Kan ik meteen ervaren hoe het is om gastvrouw te zijn en wat er allemaal voor nodig is. Ben al aardig op weg met mijn draaiboek en verheug me erop al jullie Metakids-cupcake-kunstwerken te zien (en te eten natuurlijk)

      Beantwoorden

Geef een reactie

