Thijs*

Vandaag voelt anders. De zon schijnt anders, de bloemen en bloesems ruiken anders.
Vandaag, precies een jaar geleden, overleed Thijs Blom, vier jaar oud, in de armen van zijn vader Wim. Thijs had een stofwisselingsziekte en daar is geen behandeling voor.

Het bad van liefde, warmte en verbondenheid waarin ik terecht kwam toen ik namens Metakids op zijn begrafenis iets mocht vertellen, vergeet ik nooit. Thijs haalde het beste in iedereen naar boven.
Dit jongetje met zijn prachtige blauwe ogen heb ik persoonlijk nooit gekend. Zijn fantastische ouders en broer ken ik nu wel. Samen met zijn vader Wim loop ik op 18 september de Dam tot Damloop. Zijn moeder Heleen gaat net als vorig jaar, daar hele mooie foto’s van maken.

Vanaf vandaag kan iedereen die een kind met een stofwisselingsziekte een toekomst wil geven, onze Damloop prestatie sponsoren via onze geefsamenactie

Metakids is er voor alle stofwisselingsziekten, hoe zeldzaam ook.

Ter nagedachtenis aan Thijs en zijn indrukwekkende begrafenis, vol bloemen, kinderen en ballonnen heb ik de Header van mijn blog deze week aangepast.

Een reactie plaatsen

3 reacties

  1. Indrukwekkend…

    (we zullen sponsoren)

    Beantwoorden
  2. Lieve Marike,
    Wat mooi, wat bijzonder en heel speciaal!
    Dikke, dikke zoen,
    Heleen

    Beantwoorden

Geef een reactie

